شرایط و قوانین
مشتری گرامی لطفاً موارد زیر را جهت اطلاع از شرایط استفاده از خدمات دوچرخه سرا به دقت ملاحظه فرمایید.
ورود کاربران به وبسایت دوچرخه سرا هنگام استفاده از پروفایل شخصی به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از خدمات دوچرخه سرا است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین دوچرخه سرا از سوی کاربر است.
قوانین عمومی
توجه داشته باشید کلیه اصول و رویههای دوچرخه سرا منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویهها و خدمات دوچرخه سرا تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
تعریف مشتری یا کاربر
مشتری یا کاربر به شخصی گفته میشود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات دوچرخه سرا اقدام کند.
ارتباطات الکترونیکی
هنگامی که شما از سرویسها و خدمات دوچرخه سرا استفاده میکنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید میکنید و یا به دوچرخه سرا ایمیل میزنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام میشود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویهها باشد، شما موافقت میکنید که دوچرخه سرا به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی و سایر سرویسهای الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفنهایی که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند، تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخهای شرکت از طریق آنها صورت میگیرد.
سیاستهای رعایت حریم شخصی
دوچرخه سرا به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده میکنند، احترام گذاشته و از آن محافظت میکند.
دوچرخه سرا متعهد میشود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئنتر و امنتر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت دوچرخه سرا شما رضایت خود را از این سیاست نشان میدهید.
همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات دوچرخه سرا ، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، دادهها و کلیه محتوای تولید شده توسط دوچرخه سرا جزئی از اموال دوچرخه سرا محسوب میشود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار دوچرخه سرا است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای دوچرخه سرا محفوظ میدارد. علاوه بر این، اسکریپتها، و اسامی خدمات قابل ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجاد شده توسط دوچرخه سرا و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهرهبرداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وبسایت دوچرخه سرا و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات، یا روشهای مشابه مانند جمع آوری دادهها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای دوچرخه سرا محفوظ است. در صورت استفاده از هر یک از خدمات دوچرخه سرا ، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیتهایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام میپذیرد به عهده کاربران است. دوچرخه سرا محصولاتی مناسب استفاده افراد زیر 18 سال به فروش میرساند و در صورتی که کاربران از سن ذکر شده جوانتر هستند میباید با اطلاع والدین و یا قیم قانونی، به خرید و پرداخت اقدام کنند.
تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت www.zagrosbike.ir است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرسهای رسمی و تایید شده در سایت یا از طریق شماره تلفن های مذکور در سایت با شما تماس نمیگیریم. وب سایت دوچرخه سرا هیچگونه سایت اینترنتی با آدرسی غیر از www.bikesara.ir و همچنین، هیچ گونه وبلاگ و شناسه در برنامههای گفتگوی اینترنتی ندارد و هیچ گاه با این روشها با شما تماس نمیگیرد. کاربران جهت برقراری ارتباط، تنها میتوانند از آدرسهای ذکر شده در بخش ارتباط با ما استفاده کنند.
ثبت و پردازش سفارشات
– روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارشهای ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش میشوند. دوچرخه سرا به مشتریان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت در روز امکان سفارشگذاری میدهد.
– کلیه سفارشهای ثبت شده در سایت دوچرخه سرا به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیش فاکتور از طریق ایمیل، در صف پردازش قرار میگیرند. دوچرخه سرا همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارشهای ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام میدهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در دوچرخه سرا به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای دوچرخه سرا محفوظ است و یا مشتری میتواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
– در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
– دوچرخه سرا مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارشگیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارشهای ثبت شده قبل از توقف سفارشگیری، پردازش و ارسال میشود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای دوچرخه سرا محفوظ است.
– در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت دوچرخه سرا حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای دوچرخه سرا محفوظ است. دوچرخه سرا در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت مینماید و مشتری با ورود به سایت دوچرخه سرا میپذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
– کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماسهای همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، دوچرخه سرا جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش میتواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند. همچنین، مشتریان میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
– با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند.
– آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویلگیرنده ثبت یا انتخاب میکند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند، چرا که تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکانپذیر نخواهد بود.
– تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکانپذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد.
– لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمیکند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، بهویژه درباره کالاهای ارائه شده تحت عنوان شگفت انگیز که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه میشود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی میشود که کاربران کد سبد خرید سفارش خود را دریافت کنند و بدیهی است که دوچرخه سرا هیچگونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.
– همچنین طبق تعرفه اداره مالیات اگر محصولی خریداری شود و بدون دلیل موجه عودت داده شود، 5 درصد از مبلغ محصول کسر شده سپس وجه محصول برای شما واریز میشود.
مشتریان گرامی توجه داشته باشند که پردازش و ارسال سفارشات در روزهای پایانی سال و ایام تعطیلات نوروز امکان پذیر نمی باشد و سفارشات ثبت شده از تاریخ 24 اسفند تا 13 فروردین در اولین روز کاری پس از 13 فروردین پردازش شده و برای ارسال آماده می شوند.
نکته مهم!!
تمام دوچرخه های موجود در فروشگاه دوچرخه سرا وارداتی هستند و به همین دلیل همه دوچرخه ها و قطعات آنها فاقد گارانتی می باشند.
نکته
مشتریان عزیز لطفا قبل از اقدام به خرید دوچرخه، جهت اطلاع از رنگ دوچرخه مد نظر، حتما با فروشگاه تماس حاصل فرمایید.
آماده سازی سفارشات
کلیه ی سفارشات پس از ثبت نهایی توسط مشتریان عزیز (پرداخت فاکتور) وارد مرحله ی تست و بررسی سلامت کالا می شوند. در این مرحله کالای مورد نظر توسط تیم انبار و آماده سازی دوچرخه سرا از لحاظ ظاهری بررسی شده و همینطور از لحاظ فنی مورد تست قرار می گیرد تا از سلامت کالا اطمینان حاصل شود. این مرحله در 1 تا 3 روز کاری پس از ثبت نهایی خرید انجام می شود. مشتریان عزیز می توانند برای اطمینان از روند تست کالا با بخش انبار و آماده سازی در تماس باشند.
شرایط و روش ارسال
کلیه ی سفارشات "دوچرخه سرا” به صورت پس کرایه و از طریق چاپار یا تیپاکس ارسال می شوند. معمولا بسته های ارسالی بین 24 تا 48 ساعت بعد از تحویل بسته به اداره پست به مقصد می رسد (در نتیجه با در نظر گرفتن زمان بررسی سلامت کالا، سفارشات حدودا بعد از 2 تا 5 روز کاری به دست شما مشتریان گرامی خواهد رسید). پس از ثبت نهایی خرید در سایت، مشتریان عزیز می توانند با دریافت کد رهگیری پستی از تیم پشتیبانی دوچرخه سرا از موقعیت بسته ی خود مطلع شوند.
تحویل سفارشات از مأمور پست
مشتریان عزیز توجه داشته باشند که با توجه به اینکه سلامت کالا در مرحله ی قبل توسط تیم انبار و آماده سازی دوچرخه سرا انجام پذیرفته، لذا حتما در حضور مأمور پست بسته را باز کرده و از سلامت کامل محصول اطمینان حاصل فرمایید. چنانچه این مرحله توسط مشتری به دقت انجام نشود و مشتری پس از تحویل کامل بسته از مأمور متوجه مواردی مانند شکستگی، خم شدگی قطعات و مشکلات نظیر آن شد، دیگر مسئولیتی متوجه فروشگاه اینترنتی دوچرخه سرا نخواهد بود. در صورتی که مشتری در حضور مأمور پست متوجه وجود اشکال در کالا شد، میبایست بسته را به مأمور پست عودت داده و مشکل را به تیم پشتیبانی دوچرخه سرا اطلاع دهد. با تأیید تیم پشتیبانی، سفارش مجددا برای مشتری ارسال خواهد شد.
تست و مرجوعی
علیرغم بررسی سلامت فنی کالا توسط دوچرخه سرا چنانچه مشتری پس از تحویل کالای سالم از مأمور پست، متوجه وجود ایراد فنی در دوچرخه خود شد؛ میبایست مسأله را نهایتا تا 72 ساعت پس از تحویل کالا به تیم پشتیبانی دوچرخه اطلاع دهد تا مورد بررسی شود.